Pirelli 120/70R18 Scorpion Rally STR 59V M+S Ön Lastik
Üretim Tarihi:Son 1 Yıl İçerisinde Üretilmiştir.,
Kime gider?
SCORPION?
RALLY STR uzun yol ve arazi şartları dahil keşif gezileri ile başa çıkabilen son nesil macera motosikletleri ve çift amaçlı enduro motosikletler için yaratıldı.
SCORPION?
RALLY STR, off-road performansı ile birlikte asfaltta mükemmel kullanım, tutuş ve kararlılık sunar.
SCORPION?
RALLY STR ile hedeflenen kitle, çok amaçlı, on ve off road dengesi sunan ve yol tutuş, ıslak sürüş güvenliği, kilometre ömrü, kararlılık ve konfordan ödün vermeden agresif görünümlü dişli bir lastik isteyen sürücülerdir.
Sınırsız macera için tasarlanan yeni dişli enduro on/off road lastiği Pirelli SCORPION? RALLY STR .
INTERMOT, (4 - 9 Ekim 2016, Cologne) fuarında Ducati standında ilk defa sessizce gösterilen Pirelli?nin bu son ürünü, Ducati Scrambler ürün gamının yeni bir modelinde Botgo Panigale?li üretici tarafından orijinal ekipman lastiği olarak seçilmişti.
Cologne (Almanya), 4 Ekim 2016 ? Pirelli, macera ve çift amaçlı enduro cadde motosikletleri için özel olarak tasarlanan yenin on/off road enduro lastiği
SCORPION?
RALLY STR?yi sunmaktan mutluluk duyuyor.
SCORPION?
RALLY STR, lastik segmentinde adeta bir devrim niteliği taşıyor, çünkü bir ralli yarış lastiği ile bir enduro cadde lastiğinin en iyi performans özelliklerini bir araya getirmeyi başarmış.
SCORPION?
RALLY STR, 4 ? 9 Ekim 2016 tarihlerinde Cologne?da düzenlenen INTERMOT fuarında ilk defa dünyaya sessizce gösterilmiş oldu, çünkü Borgo Panigale?li üretci, Ducati Scramble ürün gamındaki yeni bir model için orijinal ekipman lastiği olarak seçmişti. Yeni model önde 120/70 R19 M/C 60V M+S TL ve arkada ise 170/60 R 17 M/C 72V M+S TL ölçülerinde lastikler kullanacak.
SCORPION?
RALLY STR, toprak yollarda çekiş ve yüksek hızlarda dahi kararlılık, asfaltta ise üst düzey kullanım ve kıvraklığın yanı sıra, tüm sürüş koşulların konfor ve yol tutuş sağlayan agresif diş deseni ve önemli teknolojik yenilikleri ile pazarın en zorlu taleplerini karşılamak üzere özel olarak tasarlanan yeni bir enduro on/off road segmentidir.
Birçok ralliyi kazanan SCORPION? RALLY?den esinlenilen
SCORPION?
RALLY STR?de meşhur off-road performansına mükemmel yol performansı eklenerek özellikle yüksek kapasiteli macera ve çift amaçlı motosikletleri için rafine edildi.
Teknik özellikleri ve sürücüye sağladığı avantajlar
SCORPION?
RALLY STR lastiklerin başlıca teknik özellikleri:
· Her türlü kullanım koşulunda mükemmel yol tutuş ve uzun kilometre ömrü sunan
yüksek silika içerikli bir hamur.
· Yolda üst düzey bir kullanım sunmak üzere
cadde tipi profil ve yapı.
· Hem toprakta çekiş hem de asfaltta kararlılık sağlayan
yenilikçi bir diş deseni.
Yeni profillere ek olarak,
SCORPION?
RALLY STR, Pirelli cadde lastiği segmentinin avantajlarından faydalanan bir yapıya ve hamura sahip. Diş deseni, yenilikçi bir geometri ve diş düzeni getiren gerçekten dişli bir yapı sergiliyor.
Yeni
SCORPION?
RALLY STR?nin sürücüye sunduğu başlıca avantajlar:
· Yeni diş deseni sayesinde
mükemmel off-road çekiş.
· Hem ıslak hem de kuru zemin koşullarında kullanım, kararlılık ve yol tutuş
sunan asfalt performansı. Pirelli?nin, Uluslararası prestije sahip motosiklet dergisinin düzenlediği karşılaştırmalı lastik testlerinde birinci gelen ve birçok markanın orijinal ekipman lastiği olarak kullandığı SCORPION? Trail and SCORPION? Trail II gibi ürünlerin yer aldığı cadde endurosu segmentindeki tecrübesi ile şekillendirilen profiller, yapı ve hamur gövdesi.
SCORPION? ailesi ve segmentin doğuşu
SCORPION? kelimesi anında Pirelli?nin, sadece iki tekerli yarışlarda değil, aynı zamanda dört teker off-road yarışlarında da kullanılan ürün gamını çağrıştırıyor. SCORPION? serisindeki ürünler, 66 dünya şampiyonluğu ile 30 yılı aşkın süredir Pirelli off-road ürünlerinin tartışmasız lideri olduğu off-road otomobil yarışlarında, Enduro ve Cross Country Dünya Şampiyonasında ve Motocross Dünya Şampiyonasında kullanılmaktadır. Cadde endurosu segmenti, daima sürücülerin yüksek beklentilerine ve motosiklet üreticilerinin sürekli yatırımına hedef olmuş ve sürekli artan performansta modelleri piyasaya sunmuştur.
Son yıllarda cadde endurosu segmenti, piyasadaki en önemli segment haline geldi ve, özellikle çeşitli zeminlerde kullanım odaklı olmak üzere, Pirelli hem yolda hem de arazide yüksek performans veren lastiklerin geliştirilmesine liderlik etti. Segmentteki devrim, Ducatti?nin virajlı dağ yolları ve Pikes Peak gibi yarışlar için özel olarak tasarladığı Multistrada?yı çıkarmasıyla, 2000 yılında gerçekleşti. Pirelli, Ducati?nin ortağı olarak ve Multistrada için, 120/70-17 ve 180/55-17 ebatlarında dişli görüne sahip ilk spor cadde lastiği olan SCORPION? Sync?i yarattı. On yıl sonra Pirelli yine SCORPION? Trail serisini çıkartarak bu segmentteki devrime öncülük etmeye devam etti. Bu seri, yeni Ducati Multistrada 1200 gibi yeni nesil cadde endurosu motosikletlerin doğuşuna tanıklık eden 190/55-17 ebadını da sunmuştu. 2015 yılında Ducati, yeni Multistrada 1200?ü çıkarması ile yine Pirelli?ye, SCORPION? Trail II?ye güvendi.
Daha yakın zamanda ise motosiklet sektöründe, özellikle ?scrambler? olayına ilgisi daha fazla olan, farklı ve bazı açılardan çok yönlü bir trend ortaya çıktı. 70?lerden kalma eski ve orijinal scrambler tipi motosikletler kayboldukları depolardan ve garajlardan çıkartılarak restore edilmeye ve gururla caddeler geri dönmeye başladı. Aynı zamanda, yeni, modern ve güncellenen scrambler versiyonu motosikletler, üreticiler tarafından tekrar piyasaya sunuldu ve en çok satan motorlardan birini sunan Ducati Scrambler projesinde de olduğu gibi müthiş satış başarısı elde edildi. Son olarak da birçok motosiklet kişiselleştirme firmaları da yeni ve canlı bir ilham kazanarak cadde motorlarını modifiye ederek modern ve çekici scrambler?lara dönüştürmeye başladı.
Diş Deseni
Hali hazırda belirtildiği üzere
SCORPION?
RALLY STR, desen temas alanında temas eden kauçuk yüzeyin artırılması sayesinde cadde kullanımı için optimize edilmiş gerçekten dişli bir desene sahip.
SCORPION?
RALLY STR piyasada daha önce görülmemiş tamamen yeni bir geometriye ve diş derinlik/genişlik oranı sunuyor. Bu özelliği sayesinde Pirelli, off-road kullanımdaki çekişinden ödün vermeden asfaltta daha yüksek kararlılığı yakalayabilmiş.
İşin aslı, ortadaki büyük dişler daha geniş bir temas alanı sunarak, yüksek hızlarda dahi kararlılığı artırırken lastik aşınmasını da azaltır. Ortadaki çok miktardaki girintiler ve çıkıntılar dişlerin araziye geçerek en üst düzeyde off-road çekiş sağlar.
Hamur
SCORPION?
RALLY STR?nin dişleri, yüksek yırtılma direnci, kararlılık, üstünde aşınma direnci ve hem ıslak hem de kuru zeminde üst düzey tutuş sunmak üzere, hem önde hem de arkada olmak yüksek silika içerikli bir katmana sahiptir. Silika içeriği %55?in üzerinde olup, dengeli bir oranda karbon lifleri ve reçine ihtiva eder.
Birleşimlerini mümkün olan en iyi şekilde harmonize etmek için polimerlerin ve dolgu maddelerinin seçimine özellikle dikkat edilmiş. Kısmen Pirelli?nin kendine has ve patentli harmanlama prosesi sayesinde silika ve karbon siyahı (lifleri) yeni tip reçineler, yağlar ve polimerler ile karıştırılarak kohezyon iyileştirilmiş ve en üst düzeyde homojenlik sağlanmış. Bu da bileşenlerin potansiyelini azami düzeye getirerek özelliklerini iyileştirmek ve böylece kararlı ve uzun ömürlü performans sağlamak üzere kendi kimyasal ve mekanik özelliklerinden azami oranda faydalanmak için kilit unsur olmuş.
Profiller
SCORPION?
RALLY STR?nin profilleri asfalt performansını artırmak amacıyla özellikle doğrudan SCORPION? Trail II?de kullanılan profillerden alınmış.
Pirelli, değişken yuvarlama felsefesini
SCORPION?
RALLY STR?de de uygulayarak, dişlerin yere basan yüzeyini, böylece tutuş ve kararlılığı virajda dahi artırmak için kuşak ve profillerin tüm uzunluğu artırılmış. Ayrıca bombenin yüksekliği de ciddi oranda artırılarak şok emiciliğin, konforun ve kararlılığın iyileştirilmesi hedeflenmiş.
Takım olarak eş performans göstermeleri için ön ve arka lastiklerin profiller benzer desene ve geometriye sahip.
Yapı
SCORPION?
RALLY STR?de benimsenen yapı, SCORPION? Trail II için geliştirilen yapıdan ilham almakta, fakat birkaç önemli değişiklik yapılmış: radyal ebatların 0 derecelerindeki çelik kuşak profil boyunda farklı yoğunluğa sahip. Bu da orta ve kenardaki dişlerin arasındaki oluklarda yapısal sertliğin artırılmasına olanak tanıyarak diş temas yüzeyinin genel deformasyon direncinin artırılmasını sağlayarak, ağır motosikletlerde tam yükle dahi kararlılık bakımından büyük avantaj sağlanmış.
Katların çapraz geçiş açısının yapısı dahi, farklı yatış açılarında kılıfın yanal ve uzunlamasına gerilimlere direncini artırmak ve dişleri desteklemek üzere modifiye edilmiş.
Suni radyal kılıfı oluşturan ipek kuşaklar bütün yapının şok emme etkisini optimize etmek üzere üstün lineer yoğunluğa ve rijitliğe sahiptir.
Scorpion Rally STR Lastik Ebatları